Nepotii pufosi si nazbatiosi

copilarie-fericita-7007

Am fost un copil cuminte, nu ieseam din cuvantul parintilor, aveam grija de jucarii, intotdeauna rezultate bune la scoala…copilul model…mai putin cand ma intalneam cu verisorul meu.

Eu fiind singura la parinti si cea mai mica nepotica, iar varul meu fiind singurul nepot baiat, atunci cand mergeam la bunica eram cei mai rasfatati. Bunica ne alinta si ne gatea toate bunatatile.

Dar pe cat de buna era bunicuta noastra de fiecare data ii lasam cate o amintire: frunzele rupte de la varza, dar alineate pe rand ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat (varul meu a vrut sa imi demonstreze cat de tare ma poate da in leagan, pana am cazut din el), patul rupt pe verticala (noi crezand ca e o barca pe valuri care strabatea tumultos furtuna de pe mare), un coltisor al gradinii transformat in cimitir in miniatura (dupa ce gaseam insecte fara suflare, consideram ca au dreptul la un mic ceremonial de inmormantare in care ne rugam pentru sufletul lor si bineinteles, la un cosciug- o cutie de chibrituri) si lista continua asa in fiecare vacanta in care ne reuneam.

Acum, cand am devenit om mare inca sunt rasfatata, dar fiind departe de bunica mea, am grija singurica de rasfatul meu. Una dintre placerile mele care intotdeauna imi aduc aminte de copilarie este crema de branza pufoasa Delaco. Ma declar fan Delaco pentru ca stiu ca oricare ar fi starea mea de spirit, intotdeauna voi gasi un sortiment care sa imi incante simturile cu textura sa aerata, pufoasa si gustul intens de branza ce imi aduce aminte de copilaria petrecuta la bunica. Ma pot rasfata alegand oricare dintre cele 3 sortimente: cu smantana, verdeata sau somon.

Delaco sortimente

 

Acest rasfat imi readuce amintirea pufoasa cu varul meu preferat: intr-una dintre vacante, bunica, credincioasa din fire, a hotarat sa faca acasa, o ceremonie religioasa in memoria bunicului nostru. Pregatirile au inceput de dimineata; toata lumea alerga agitata pentru momentul sosirii preotului.

Eu si varul meu, fiind prea plictisiti de atmosfera de acolo, am hotarat sa ne retragem in ultima camera a casei care nu era prea folosita. Incercand sa ne gasim o “ocupatie interesanta” am descoperit ca bunica avea acolo lana la scarmanat, frumos intinsa si “prea in vazul nostru, pentru a ne putea abtine sa nu intervenim in forta”. Imediat, interesul si curiozitatea ne-au fost starnite si am hotarat sa ne “ocupam” de lana bunicii.

Initial, am inceput sa ne punem muschi si sa pretindem ca suntem „Popeye Marinarul”, dupa, am hotarat sa ne punem burti si sa il imitam pe unchiul mai mare, apoi am hotarat sa ne punem lana peste tot pentru a parea mai grasi si pentru a il imita pe vecinul bunicii… puff… puff… ne-am pufulit tot asa pana am hotarat ca este momentul sa impartasim si parintilor minunea “transformarii” noastre.

Am indesat lana cea pufoasa cat cuprinde pe sub haine si am plecat in cautarea parintilor pentru a ne arata “grozavia”.

Eram hotarati sa aratam tuturor ca noi suntem cei mai puternici, asadar, cu lana curgand de sub haine, la intrarea in incapere am inceput sa strigam incantati ca “noi suntem cei mai muschiulosi”, apoi, a urmat un moment de tacere si multi ochi atintiti asupra noastra. De fapt… preotul era in mijlocul ceremoniei si noi “intervenisem glorios”. Din toata seriozitatea momentului, preotul a inceput sa rada de aparitia noastra stiind ca doar noi eram capabili de astfel de “nazbatii”.

Ceremonia s-a incheiat cu bine, iar noi am scapat ca de fiecare data de pedeapsa, insa in loc sa fim laudati drept “cei mai muschiulosi” am fost numiti “nepotii pufosi si nazbatiosi”.

superblog-nou

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2017.

 

2 gânduri despre „Nepotii pufosi si nazbatiosi

Lasa un comentariu

